
- sporo miejsca z przodu
- łatwa obsługa
- wygodne fotele
- dobry ogólny komfort
- ciasno z tyłu
- mały bagażnik
- niewygodna obsługa „automatu”
- tylko 2 lata gwarancji
- sporo miejsca z przodu
- łatwa obsługa
- wygodne fotele
- dobry ogólny komfort
- ciasno z tyłu
- mały bagażnik
- niewygodna obsługa „automatu”
- tylko 2 lata gwarancji
Komfortowy i jeden z lepiej stylizowanych małych SUV-ów
Wygląda na większy i droższy niż jest naprawdę, co nie znaczy, że jest tani. Dobry design i atrakcyjne detale sprawiają, że najmniejszy SUV Opla daje poczucie obcowania z autem klasy premium, a nie popularnym. Mimo że Mokka powstała z wykorzystaniem podzespołów koncernu PSA, zachowała charakter typowy dla samochodów Opla – łatwych w obsłudze i komfortowych. Początkowo była oferowana w trzech wersjach silnikowych – benzynowej, wysokoprężnej i elektrycznej. W tej chwili w ofercie zostały już tylko silniki zasilane benzyną bezołowiową i energią elektryczną. Mokka Electric jest dostępna z silnikiem o mocy 136 KM lub 156 KM. Na autostradzie, podróżując z dopuszczalną prędkością, o ładowaniu akumulatora trzeba myśleć co ok. 200 km. Na szczęście, czas ładowania akumulatora od 10% do 80% na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW wynosi ok. 30 minut. Charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego Mokki zapewnia kompromis między komfortem jazdy a precyzją prowadzenia. Na to, jak kierowca odczuwa dynamikę silnika duży wpływ ma wybrany tryb jazdy. Do dyspozycji są tryby Eco, Normal i Sport. W trybie Eco wszystko trwa nieco za długo. W trybie Sport samochód odznacza się nawet za dużą werwę. Najbardziej płynnie Opel Mokka porusza się w trybie Normal.

FACE LIFTING: –

BENZYNA
ELEKTRYCZNY



Opel Mokka – W DETALACH
- KABINA
Szerokie, wysokie i szeroko otwierające się przednie drzwi umożliwiają łatwy dostęp do wysoko zamontowanych przednich foteli. Do tyłu nie wsiada się już tak wygodnie, bo górną linię drzwi wyznacza ozdobna listwa, a nie krawędź dachu. Trzeba schylać się dość mocno podczas wsiadania i wysiadania. Z przodu, po zajęciu miejsca na wygodnych fotelach, miejsca jest sporo we wszystkich kierunkach. Z tyłu wszędzie go brakuje, jeśli miałyby tam podróżować trzy dorosłe osoby. Dzieciom będzie wygodnie.
- FUNKCJONALNOŚĆ
Tradycyjne przyciski i pokrętła zapewniają szybki dostęp do podstawowych funkcji, z klimatyzacją włącznie, bez odrywania wzroku od drogi. Klimatyzacją można sterować na dwa sposoby – za pomocą panelu sterowania, który znajduje się na najniższym „piętrze” konsoli środkowej oraz za pośrednictwem ekranu dotykowego, który jest umieszczony wysoko. Co ciekawe, pierwszy sposób jest znacznie bardziej intuicyjny. W kabinie Mokki nie brakuje schowków – duży mieści się pod podłokietnikiem między przednimi fotelami. Bagażnik jest o tylko 41 l większy niż w Corsie i o niemal 100 litrów mniejszy niż w największe w małych SUV-ach.
- KOMFORT
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, fotele są komfortowe już w podstawowej wersji, kabina jest dobrze wyciszona. Pod względem komfortu podróżowania Mokka zapewnia dobry poziom, znacznie wyższy niż Corsa, na której bazuje i niż większość małych SUV-ów. Wsiada się i wysiada komfortowo, szczególnie do i z przodu. Aby dostać się na tylna kanapę, trzeba się dość mocno pochylić, bo za środkowym słupkiem nie tyle dach, co krawędź dachu mocno opada.
- MULTIMEDIA
System multimedialny jest wyposażony w łączność bluetooth i obsługuje interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Kolorowy ekran dotykowy ma przekątną 7 cali. Na dole konsoli środkowej znajduje się seryjny port USB-A. Tuż przy nim, ale na tunelu środkowym, może znajdować się bezprzewodowa ładowarka. Początkowo, Opel oferował Mokkę z ekranem dotykowym o przekątnej 10 cali, a cyfrowy zestaw wskaźników liczył 12 cali. Teraz obydwa wyświetlacze mają przekątną jedynie po 7 cali, co sprawia, że wnętrze Mokki prezentuje się zdecydowanie mniej efektownie niż dawniej.
- JAKOŚĆ
Ogólna jakość wykonania jest dobra. Tworzywa są w większości twarde, sporo jest elementów lakierowanych na wysoki połysk.
- UKŁAD JEZDNY
Bez żadnych rewelacji – dobrze zestrojone kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu plus układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem w zupełności wystarczają do tego, aby Mokką jeździło się przyjemnie i komfortowo.
- WRAŻENIA Z JAZDY
Charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego zapewnia kompromis między komfortem jazdy a precyzją prowadzenia. Koła szybko, ale bez szaleństw wykonują polecenia kierowcy. Na to, jak odczuwa on dynamikę silnika, duży wpływ ma wybrany tryb jazdy. Do dyspozycji są tryby Eco, Normal i Sport. W trybie Eco wszystko dzieje się wolno i trwa zbyt długo. W trybie Sport Mokka wyraźnie dostaje animuszu. Do płynnej i sprawnej jazdy najlepiej nadaje się profil Normal.
- SYSTEMY ASYSTUJĄCE
Każdą Mokkę Opel wyposaża w systemy – rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, ostrzegania przed kolizją (również z pieszym), automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, wykrywania zmęczenia kierowcy i ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu ze wspomaganiem utrzymania na pasie ruchu. Do wyposażenia seryjnego należy także system wspomagający ruszanie na wzniesieniu.
- UKŁAD NAPĘDOWY
Gama silników obejmuje spalinową jednostkę napędową o pojemności 1,2 l, która jest oferowana w trzech mocach – 100 KM, 130 KM i 136 KM oraz dwie odmiany elektryczne o mocy 136 KM i 156 KM. Słabsza ma do pary akumulator, który może zmagazynować 50 kWh energii, a mocniejsza – 54 kWh. Silnik benzynowy o mocy 100 KM i 136 KM wspólpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną, a o mocy 130 KM – z 8-stopniową automatyczną. Napęd jest przekazywany na koła przedniej osi.
- CENA
Najtańszą, 100-konną Mokkę z turbodoładowanym silnikiem benzynowym można kupić za 107 900 zł, najdroższą – elektryczną o mocy 156 KM – za 182 200 zł.
Opel Mokka – polecane silniki
1.2 Turbo, moc 136 KM