10. miejsce

Hyundai i20

L
  • sporo miejsca z przodu
  • intuicyjna obsługa
  • duży bagażnik
  • 5 lat gwarancji
  • świetny w wersji i20 N
K
  • bardzo plastikowe wnętrze
  • tylko 2 wersje wyposażenia do wyboru
  • drogi pakiet systemów asystujących
komfortowy
Praktyczne

Intuicyjna

DNA
układ jezdny
nadwozie i wnętrze
obsługa
sportowy
Dizajnerskie

Nieergonomiczna

L
  • sporo miejsca z przodu
  • intuicyjna obsługa
  • duży bagażnik
  • 5 lat gwarancji
  • świetny w wersji i20 N
K
  • bardzo plastikowe wnętrze
  • tylko 2 wersje wyposażenia do wyboru
  • drogi pakiet systemów asystujących
DNA
Układ jezdny
Komfortowy
Sportowy
Nadwozie i wnętrze
Praktyczne
Dizajnerskie
Obsługa

Intuicyjna

Nieergonomiczna

Wyróżnia się 5-letnią gwarancją i jako hot hatch – w 204-konnej wersji i20 N

Hyundai i20 świeżo po kuracji odmładzającej ma do zaoferowania solidny pakiet zalet w różnych dziedzinach, okraszony gwarancją na 5 lat. Dostęp do wnętrza jest wygodny, a obsługa najważniejszych funkcji – bezproblemowa. Przednie fotele znajdują się dość wysoko, co ułatwia częste wsiadanie i wysiadanie, a pasażerom tylnej kanapy zapewnia sporo miejsca na wsunięcie stóp. Bagażnik małego Hyundaia wciąż zalicza się do największych w tej klasie aut i jest ustawny. Za oparciem tylnej kanapy przewidziano miejsce na odłożenie półki bagażnika, co ułatwia przewożenie wyższych przedmiotów. Zawieszenie i układ kierowniczy „i20” w popularnych wersjach są nastawione na komfort podróżowania. Z kolei, układ jezdny usportowionego Hyundaia i20 N stawia na precyzję prowadzenia, a 204-konny silnik czynni z niego bardzo sprawnego hot hatcha. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s i prędkość maksymalna 230 km/h są tego najlepszymi dowodami.

PREMIERA: 2020
FACE LIFTING: 2023

BENZYNA

84 – 204 KM
ikona symbolizująca pieniądze
78 900 – 140 900 zł
Żółty Hyundai i20 stoi w pustym magazynie, widać przód i lewy bok samochodu, zdjęcie w proporcji 16 na 9

HYUNDAI i20 – W DETALACH

  • KABINA

Kabina Hyundaia i20 zapewnia sporo miejsca we wszystkich kierunkach pasażerom przednich foteli i wystarczająco tym, którym przyjdzie podróżować z tyłu. Wnętrze prezentuje się dużo lepiej, gdy deska rozdzielcza jest dwukolorowa – czarno-szara. Plastiki wciąż są twarde. ale w jasnym kolorze prezentują się przyjemniej dla oka. Po prostu.

  • FUNKCJONALNOŚĆ

Wszystkie elementy sterowania są tam, gdzie być powinny i gdzie spodziewa się ich kierowca. Dzięki bezpośredniemu dostępowi na konsoli środkowej do elementów obsługi klimatyzacji, temperaturę w kabinie czy siłę nawiewu można zmienić bez odrywania wzroku od drogi. Bagażnik o pojemności 352 l wciąż zalicza się do największych wśród bagażników małych aut, mimo że i20 do najmłodszych nie należy.

  • KOMFORT

Komfort jazdy jest przeciętny dla tej klasy aut – zawieszenie nawet dość dobrze tłumi nierówności, ale ogólny komfort podróżowania zakłócają zarówno dość głośne odgłosy pracy trzycylindrowego silnika, jak i powietrza opływającego karoserię.

  • MULTIMEDIA

Mały Hyundai seryjnie jest wyposażony w cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,25”. Standardowo jest montowany system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB oraz łącznością Bluetooth, Android Auto i Apple Car Play, a także 2 porty USB na konsoli środkowej. Do droższej wersji za 6500 zł można dokupić pakiet, który obejmuje system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, nawigację, łączność Bluetooth, Android Auto i Apple Car Play, system audio marki Bose, głośniki wysokotonowe, zewnętrzny wzmacniacz i głośnik centralny, a także szybę przednią z powłoką akustyczną.

  • JAKOŚĆ

Jakość materiałów nie zachwyca, jakość wykonania jest dobra, a jakość montażu – solidna.

  • UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i z belką skrętną z tyłu zapewnia komfort tłumienia nierówności na solidnym poziomie. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem dba o łatwość prowadzenia i manewrowania. Seryjny system wyboru trybu jazdy pozwala nieznacznie zminimalizować siłę wspomagania, co przekłada się na lepsze wyczucie tego, co dzieje się z kołami.

  • WRAŻENIA Z JAZDY

Mały Hyundai nie porywa właściwościami jezdnymi i precyzją prowadzenia. Chyba że mówimy o wersji i20 N, wtedy to co innego. A tak serio – „i20” prowadzi się przyjemnie i przewidywalnie. Ponieważ na nadmiar siły napędowej nie można narzekać, zbyt mocne przechyły nadwozia w konsekwencji dynamicznej jazdy nie stanowią zagrożenia. Zawieszenie „poddaje” się tyle, ile trzeba, aby odpowiednio wcześnie dać kierowcy do zrozumienia, że szybciej jechać nie powinien. Naturalną tendencję i20 do podsterowności łatwo opanować – wystarczy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia.

  • SYSTEMY ASYSTUJĄCE

Podstawowa wersja Hyundaia i20 jest „uzbrojona” w systemy – utrzymywania pasa ruchu, monitorowania uwagi kierowcy, ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, unikania kolizji czołowych z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, ostrzegania o ograniczeniach prędkości i sygnalizacji spadku ciśnienia powietrza w oponach. Seryjne wyposażenie obejmuje także tempomat, ogranicznik prędkości, czujniki parkowania z tyłu oraz kamerę cofania, system monitorowania wychodzenia z tylnej kanapy.

  • UKŁAD NAPĘDOWY

Włącznie z wersją i20 N do małego Hyundaia dostępne są trzy silniki – wolnossący, czterocylindrowy 1,2 l o mocy 84 KM oraz turbodoładowane o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM (trzycylindrowy), i 1,6-litrowy o mocy 204 KM (czterocylindrowy). Najsłabsza odmiana jest oferowana z 5-biegową przekładnią mechaniczną. Mocniejszą można wybrać z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową o dwóch sprzęgłach. Usportowiona wersja i20 N jest dostępna wyłącznie z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Napęd jest przekazywany na koła przedniej osi, w odmianie i20 N Performance – z udziałem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

  • CENA

Cenny Hyundaia i20 startują od 78 900 zł za model napędzany 84-konnym silnikiem, który współpracuje z 5-biegową przekładnią mechaniczną. Sześć tysięcy złotych trzeba dopłacić do wersji napędzanej turbodoładowaną, 100-konną jednostką napędową, która do pary też ma przekładnię mechaniczną, ale już o 6 przełożeniach. Drugie tyle wymaga dopłata do 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach, która działa w trybie automatycznym. Jeśli dołoży się jeszcze 5 i pół tysiąca złotych, z salonu można wyjechać odmianą z bogatszym wyposażeniem. Model i20 N, napędzany 204-konnym, turbodoładowanym, 1,6-litrowym silnikiem kosztuje 128 900 zł. Wersja N Performance – 140 900 zł.

HYUNDAI i20 – POLECANE SILNIKI

1.0 T-GDI, moc 100 KM

HYUNDAI i20 – GALERIA ZDJĘĆ

FOT. HYUNDAI

HYUNDAI i20 – inne artykuły

Brak artykułów
Brak artykułów

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zobacz na inne strony