
- Przestronna kabina
- Dobry poziom komfortu
- Fabryczna instalacja LPG
- Bardzo konkurencyjna cena
- Przeciętna dynamika jazdy
- Brak w ofercie nowoczesnych systemów asystujących
Intuicyjna
Nieergonomiczna
- Przestronna kabina
- Dobry poziom komfortu
- Fabryczna instalacja LPG
- Bardzo konkurencyjna cena
- Przeciętna dynamika jazdy
- Brak w ofercie nowoczesnych systemów asystujących
Intuicyjna
Nieergonomiczna
Dacia, w której niczego nie poświęcasz w imię niskiej ceny
Debiutując w 2020 roku Dacia Sandero przeskoczyła swojego poprzednika nie o jedną, lecz przynajmniej o dwie generacje. Przede wszystkim, jest skonstruowana na tej samej płycie podłogowej co aktualne Renault Clio, do jej napędu służy ten sam silnik co w Renault, a pokładowe multimedia mają najważniejszą dziś funkcję – potrafią łączyć się ze smartfonami za pośrednictwem interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Pomimo iż kabina jest wykonana z twardych plastików, kierowca Sandero nie ma wrażenia, jakby cokolwiek musiał poświęcać w imię ceny – a właśnie to poczucie było dominujące w wcześniejszych modelach Dacii. Mały hatchback robi szczególnie dobre wrażenie w wersji Stepway, która dzięki zwiększonemu o 3,9 cm prześwitowi, relingom dachowym, czarnym nakładkom na zderzakach i listwom na drzwiach z wdziękiem udaje małego crossovera. W końcówce 2022 r. Sandero przeszło prawdopodobnie najbardziej delikatny face lifting w historii motoryzacji – aby zrobić miejsce na nowe logo marki przeprojektowano osłonę chłodnicy oraz środkową część kierownicy.

FACE LIFTING: 2022

BENZYNA



Dacia Sandero – W DETALACH
- KABINA
Ponadprzeciętnie duża szerokość nadwozia (jak na auto tej klasy) przekłada się na sporą ilość miejsca w kabinie; z przodu jest go naprawdę sporo, z tyłu – przyzwoicie. Pozycja kierowcy oraz widoczność we wszystkich kierunkach są bardzo dobre. Bagażnik ma przeciętną pojemność – 328 l.
- FUNKCJONALNOŚĆ
Dostęp do wnętrza jest świetny, a siedzenia Sandero są umieszczone dość wysoko, co ułatwia zajmowanie miejsca w kabinie. Obsługa podstawowych funkcji oraz układu nawiewu odbywa się za pomocą tradycyjnych przełączników (pokrętła klimatyzacji pochodzą z najnowszego Clio). Każde Sandero jest wyposażone w uchwyt na smartfon, za którym może być umieszczone dodatkowe gniazdo USB (element pakietu Media Nav).
- KOMFORT
Wygodne fotele, niski hałas silnika, cicha praca zawieszenia oraz łagodne tłumienie nierówności składają się na zaskakująco wysoki jak na tzw. „budżetowe” auto poziom komfortu.
- MULTIMEDIA
W podstawowej wersji Essential jedyne co można na pokładzie Sandero zrobić to posłuchać radia i wykorzystać łącze Bluetooth do prowadzenia rozmów przez telefon. Natomiast w wyższych odmianach Expression i Extreme Dacia jest fabrycznie wyposażona w prosty system multimedialny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto (działającymi przewodowo) oraz 8-calowy dotykowy ekran.
- JAKOŚĆ
Deska rozdzielcza i drzwi są wykończone wyłącznie twardymi plastikami, jednak zarówno pod względem stylu, jak i jakości wykonania całość robi lepiej niż niezłe wrażenie. W wyższych wersjach wyposażenia (Expression, Stepway Expression i Stepway Extreme) elementy deski rozdzielczej i drzwi są wykończone tkaniną, a na wylotach nawiewu pojawiają się kolorowe akcenty. Natomiast o tym, że Dacia Sandero jest autem „budżetowym” najbardziej przypomina nieosłonięta blacha na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika.
- UKŁAD JEZDNY
Typowy dla samochodów tej klasy, z kolumnami McPhersona z przodu, belką skrętną z tyłu i elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego. Podobnie jak konstrukcję, Sandero dzieli go z Renault Clio aktualnej generacji.
- WRAŻENIA Z JAZDY
Dacia jest bardzo poręczna, stabilna i przewidywalna. Zawieszenie ze spokojem radzi sobie zarówno z nierównościami miejskich ulic, jak i szybszą jazdą w trasie. Układ kierowniczy nie zapewnia szczególnie wyczucia zachowania auta, potrafi jednak zapewnić precyzję prowadzenia na przyzwoitym poziomie.
- SYSTEMY ASYSTUJĄCE
Wyposażenie w układy wspomagające kierowcę to najsłabszy punkt Dacii Sandero. Tylko w środkowej oraz najwyższej wersji wyposażenia i tylko jako opcja jest dostępny system monitorowania martwego pola. Oprócz niego można Sandero wyposażyć jedynie w czujniki parkowania i kamerę cofania.
- UKŁAD NAPĘDOWY
Do wyboru jest benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.0 turbo o mocy 91, 100 lub 110 KM. Tak jak w wypadku Clio, wersja 100-konna ma fabryczną instalację LPG, która jest zintegrowana z komputerem pokładowym i pozwala np. na wyświetlaczu na tablicy przyrządów wyświetlić poziom paliwa dla gazu LPG tak samo jak dla benzyny. Jako ciekawostka – silnik rozwija wyższą moc podczas zasilania gazem (100 km) niż benzyną (90 KM), jednak w trakcie jazdy jest niewyczuwalne.
- CENA
Cennik auta startuje z poziomu 64 tys. zł za wersję 91-konną, natomiast Sandero z instalacją LPG, wyposażone w automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, obręcze kół z lekkich stopów i polakierowane „metalikiem” będzie kosztowało około 76 tys. zł (w wersji Stepway ok. 9 tys. zł więcej).
Dacia Sandero – polecane silniki
ECO-G 100, moc 100 KM (benzynowy + LPG, 1.0 turbo)