
- przestronne wnętrze
- wysoka jakość wykonania
- wygodne fotele
- sportowo zestrojone zawieszenie
- 4 lata gwarancji
- mało miejsca nad głową z tyłu
- przeciętny komfort tłumienia nierówności
Intuicyjna
Nieergonomiczna
- przestronne wnętrze
- wysoka jakość wykonania
- wygodne fotele
- sportowo zestrojone zawieszenie
- 4 lata gwarancji
- mało miejsca nad głową z tyłu
- przeciętny komfort tłumienia nierówności
Intuicyjna
Nieergonomiczna
Rodzinna limuzyna o cechach samochodu sportowego
Audi A5 Sportback to nic innego, jak odważniej stylizowane i bardziej funkcjonalne Audi A4, tyle że o 30 tys. zł droższe. Obydwa modele bazują na tej samej płycie podłogowej – A5 jest o 5 mm krótsze i ma o 4 mm większy rozstaw osi niż A4. Nadwozie typu liftback, z mocno opadającym ku tyłowi dachem, sprawia, że wsiadanie do tyłu jest utrudnione, bo trzeba się mocno schylać i miejsca nad głową dla pasażerów tylnej kanapy nie ma zbyt wiele. Z wyjątkiem dotykowego ekranu multimediów, reszta obsługi jest analogowa. Przyzwyczaić się trzeba jedynie do umieszczenia wielofunkcyjnego pokrętła do regulacji zarówno głośności sprzętu audio, jak i zmiany zakresu fal radiowych lub utworu, które znajduje się na tunelu środkowym, po prawej stronie dźwigni zmiany trybów pracy przekładni. Pozycja za kierownicą jest znakomita, a fotele – bardzo wygodne i z dużym zakresem regulacji. Konstrukcja nadwozia i zawieszenie są dość sztywne, co powoduje, że na nierównych drogach komfort podróżowania Audi A5 Sportback nie jest najwyższej próby. Za to właściwości jezdne i precyzja prowadzenia na drogach o równej nawierzchni są niemal perfekcyjne, jak na rodzinną limuzynę.

FACE LIFTING: 2019

BENZYNA
DIESEL



Audi A5 Sportback – W DETALACH
- KABINA
Wnętrze Audi A5 Sportback zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania na przednich fotelach i dobre z tyłu. Znakomita jest pozycja za kierownicą – fotel można ustawić tuż nad podłoga, a kierownicę mocno oddalić od deski rozdzielczej. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt mało miejsca z tyłu nad głową. Zarówno materiały, jak i montaż są wysokiej jakości.
- FUNKCJONALNOŚĆ
Kierowcy Audi A5 nie będą narzekać na zbyt przekombinowaną obsługę. Wszystkie najważniejsze funkcje obsługuje się niemal bez odrywania wzroku od drogi, za pomocą tradycyjnych przycisków i pokręteł. Panel do sterowania klimatyzacją jest umieszczony wysoko, temperaturę w kabinie reguluje się wygodnie pokrętłami.
- KOMFORT
Dostęp do wnętrza jest wygodny przez szerokie i szerokootwierające się drzwi z przodu i z tyłu, z solidnymi klamkami. Zajmowanie miejsca z tyłu utrudnia mocno opadający dach, który zmusza do mocnego schylania się. Fotele są komfortowe, chociaż w pierwszej chwili wydają się zbyt twarde oraz zapewniają bardzo dobre podparcie dla ud i boczne pleców. Zawieszenie jest zestrojone na tyle sztywno, że nadwozie „A5” praktycznie nie wie, co to są boczne przechyły.
- MULTIMEDIA
Seryjnie Audi A5 jest wyposażone w piękny, czytelny, analogowy zestaw wskaźników z ogromnymi okrągłymi tarczami i czerwonymi wskazówkami, które startują z godziny szóstej. Między zegarami znajduje się 7-calowy kolorowy wyświetlacz. Za 3090 zł klasyczne zegary można zastąpić płaskim 12,3-calowym kolorowym ekranem, na którym są wyświetlane wskaźniki, mapa i wiele innych funkcji. Przekątna ekranu multimediów liczy 10,1 cali. Nawigacja nie należy do standardu.
- JAKOŚĆ
Już w wersji podstawowej jakość materiałów jest bardzo dobra, a ich zróżnicowanie jest spore. Za dopłatą do wyboru jest tak wiele opcji nie tylko kolorystycznych tapicerki, ale również łączenia różnych materiałów – tkaniny ze skórą, skóry ekologicznej z naturalną, że problemem może być nadmiar wyboru. Dobór materiałów i spasowanie elementów są z wysokiej półki.
- UKŁAD JEZDNY
Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie kół zarówno z przodu, jak i z tyłu zapewnia doskonałą precyzję ich prowadzenia. Za dopłatą 1760 zł Audi A5 Sportback można wyposażyć w zawieszenie sportowe, ze sztywniej dostrojonymi amortyzatorami i sprężynami. 5290 zł dopłaty wymaga zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia. Precyzyjny układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości jazdy zapewnia jednocześnie precyzyjne zachowanie podczas jazdy z dużą prędkością, jak i łatwe manewrowanie.
- WRAŻENIA Z JAZDY
Mimo czterodrzwiowego nadwozia i rodzinnego charakteru Audi A5 Sportback prowadzi się jak samochód o zdecydowanie sportowym zacięciu. Auto bardzo szybko wykonuje polecenia kierowcy i chętnie „skacze” z zakrętu w zakręt. Nadwozie przechyla się przy tym minimalnie. Seryjny system wyboru trybu jazdy bardzo zwinnemu autu potrafi dodać jeszcze więcej wigoru.
- SYSTEMY ASYSTUJĄCE
W skład wyposażenia seryjnego wchodzą systemy ostrzegający przed kolizją i w razie konieczności redukujący prędkość, ostrzeżenia o zjechaniu z pasa ruchu, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania. Asystent utrzymania pasa ruchu wymaga dopłaty 2540 zł. Pakiet systemów wspomagających, który obejmuje m.in. aktywny tempomat, ostrzeżenie przy zmianie pasa ruchu, asystenta jazdy w korkach oraz asystentów omijania przeszkód i skrętu w lewo na skrzyżowaniu, kosztuje 13 160 zł.
- UKŁAD NAPĘDOWY
Do wyboru jest aż 7 silników – 4 benzynowe o mocy od 150 do 450 KM i 3 wysokoprężne o mocy od 163 do 341 KM. W zależności od silnika współpracują one z 7-biegową przekładnią mechaniczną o dwóch sprzęgłach lub z 8-stopniową automatyczną (z najmocniejszymi silnikami benzynowym i wysokoprężnym). Napęd jest przekazywany na przednie lub na cztery koła (dopłata 10 100 zł).
- CENA
Bardzo bogaty w wersje silnikowe i wyposażenia do wyboru cennik Audi A5 zaczyna się od 190 300 zł za model napędzany 150-konnym silnikiem. Gama jednostek napędowych składa się z 4 silników benzynowych o mocy do 450 KM i 3 wysokoprężnych o mocy od 163 KM do 341 KM. Za 450-konne Audi RS5 quattro trzeba zapłacić 451 700 zł. Mniej więcej, 1000 zł za 1 konia mechanicznego.
Audi A5 Sportback – polecane silniki
45 TFSI, moc 265 KM (R4, 2.0 turbo)
40 TDI, moc 204 KM (R4, 2.0 turbodiesel)