8. miejsce

Alfa Romeo Giulia

L
  • sporo miejsca z przodu
  • dobra pozycja do jazdy
  • zawieszenie o sportowym charakterze
  • gwarancja na 5 lat
K
  • mało miejsca z tyłu na nogi i nad głową
  • przeciętna pojemność bagażnika
  • słabe multimedia
komfortowy
Praktyczne

Intuicyjna

DNA
układ jezdny
nadwozie i wnętrze
obsługa
sportowy
Dizajnerskie

Nieergonomiczna

L
  • sporo miejsca z przodu
  • dobra pozycja do jazdy
  • zawieszenie o sportowym charakterze
  • gwarancja na 5 lat
K
  • mało miejsca z tyłu na nogi i nad głową
  • przeciętna pojemność bagażnika
  • słabe multimedia
DNA
Układ jezdny
Komfortowy
Sportowy
Nadwozie i wnętrze
Praktyczne
Dizajnerskie
Obsługa

Intuicyjna

Nieergonomiczna

Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne i aż 5 lat gwarancji

Stara, ale jara! Mimo prawie 9 lat na karku i po 2 kuracjach odmładzających wciąż prezentuje się świetnie i tak samo jeździ. Każdą przejażdżką sprawia, że na twarzy kierowcy pojawia się uśmiech. W wersji Quadrifoglio z silnikiem o mocy 520 KM – jedyna w swoim rodzaju. Alfa Romeo Giulia dzieli płytę podłogową z jeszcze bardziej szlachetnie urodzonymi modelami Maserati, czemu zawdzięcza seryjny napęd na tylne koła. Takich Giulii Alfa Romeo w Polsce już nie oferuje. Wszystkie trzy wersje silnikowe (2.2 JTDM o mocy 210 KM, 2.0 GME Turbo o mocy 280 KM i 2.9 GME BiTurbo o mocy 520 KM) standardowo są wyposażone w napęd na cztery koła. Mimo przeciętnego rozstawu osi dla samochodów klasy średniej, wynoszącego nieco ponad 2,8 m, w Giulii pasażerowie z tyłu mają najmniej miejsca na nogi. Jakość wykonania – prawie jak w Audi, wrażenia z jazdy – prawie jak w BMW, gwarancja – dokładnie jak w Hyundaiu, czyli 5-letnia, tzn. najdłuższa. Co ciekawe, obsługa – bardziej ergonomiczna niż w Volkswagenie.

PREMIERA: 2015
FACE LIFTING: 2022

BENZYNA
DIESEL

160 – 520 KM
ikona symbolizująca pieniądze
232 400 – 477 800 zł
Srebrna Alfa Romeo Giulia jedzie drogą pod górę, widać tył i lewy bok samochodu, zdjęcie w formacie 16 na 9

Alfa Romeo Giulia – W DETALACH

  • KABINA

Pod względem stylistyki kabina Giulii oparła się upływającymi czasowi tak samo dobrze, jak jej nadwozie. Nie jest to najbardziej przestronne wnętrze wśród modeli klasy średniej, ale z przodu nie można narzekać na brak miejsca w żadnym kierunku. Bardzo szeroki i wysoki tunel środkowy sprawia, że kierowca i pasażer podróżują w osobnych strefach, co nie każdemu musi przypaść do gustu, ale nam bardzo się podoba.

  • FUNKCJONALNOŚĆ

Czas umierać! Model włoskiej marki, a nie niemieckiej odznacza się jedną z najlepszych ergonomii obsługi, które przetrwały do czasów sterowania funkcjami w samochodzie za pomocą dotykowych „przycisków” i „suwaków”. Właśnie dlatego jednej z najlepszych, bo tych ostatnich nie ma w Giulii w ogóle. Są za to tradycyjne przyciski i aż 7 klasycznych pokręteł. Największe, na tunelu środkowym, służy do poruszania się po systemie multimedialnym, który dzięki temu obsługuje się znacznie wygodniej niż dotykowo, chociaż i taka możliwość istnieje. Oparcie kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40, co ułatwia przewożenie większych przedmiotów w bagażniku, który ma pojemność 480 l.

  • KOMFORT

Sportowo zestrojone zawieszenie i 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/45 mają swoje prawa. Zdecydowanie więcej w Giulii sportu niż komfortu. Z dobrym tłumieniem łagodnych nierówności nie ma problemu, ale np. przez zapadnięte studzienki Giulia przejeżdża mało elegancko. Na szczęście, nadwozie jest bardzo stabilne i nawet duże nierówności szybko „znikają” w zawieszeniu. Fotele są wygodne i mają długie siedzisko, które zapewnia dobre podparcie ud.

  • MULTIMEDIA

System multimedialny nigdy nie były mocną stroną Giulii i tak jest do dzisiaj, mimo dwóch faceliftingów. Teraz jest dużo lepszy niż początkowo, ale do najlepszych wśród aut klasy średniej wciąż trochę mu brakuje. Ekran dotykowy ma przekątną 8,8 cali i jest umieszczony wysoko, na jednej wysokości z zestawem wskaźników. System jest seryjnie wyposażony w nawigację i kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Z przodu znajdują się port USB C i ładowarka bezprzewodowa, z tyłu – po jednym porcie USB A i USB C.

  • JAKOŚĆ

Pod względem jakości materiałów i dopracowania detali Giulii nie można nic zarzucić. Gorzej jest z jakością montażu, ale tu wszystko zależy od egzemplarza. Tak czy inaczej, Alfa Romeo musi być pewna ogólnej jakości Giulii, jeśli na samochód udziela 5-letniej gwarancji. W tej klasie aut równie długą może pochwalić się jedynie Hyundai Ioniq 5.

  • UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowe z tyłu zapewnia precyzyjne prowadzenie kół. Siła elektrycznego wspomagania układu kierowniczego zależy od wybranego trybu jazdy – Dynamic, Natural lub Advanced efficiency, w skrócie DNA. W pierwszym trybie jest zdecydowanie mniejsza niż w pozostałych i zapewnia najlepsze wyczucie układu kierowniczego.

  • WRAŻENIA Z JAZDY

Od pierwszych metrów i obrotów kierownicą Alfa Romeo Giulia daje się poznać jako samochód, którego trudno nie polubić za to, jak skutecznie angażuje kierowcę podczas jazdy. Oczywiście, można nią – po prostu – jechać, jak każdym innym autem. Ale można też cieszyć się każdym metrem i zakrętem, korzystając z potężnych „łopat” za kierownicą do zmiany biegów czy zmieniać je za pomocą dźwigni (w jedynym słusznym kierunku, czyli redukując bieg ruchem dźwigni do przodu). Jakością jazdy Giulia z nawiązką rekompensuje wszelkie inne niedociągnięcia.

  • SYSTEMY ASYSTUJĄCE

Seryjne wyposażenie Alfy Romeo Giulii obejmuje systemy – automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej, ostrzegający o przekroczeniu pasu ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, informujący o zmęczeniu kierowcy oraz aktywny tempomat. Do standardu należą również czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania.

  • UKŁAD NAPĘDOWY

Gama silników obejmuje trzy jednostki napędowe – dwulitrową, turbodoładowaną benzynową o mocy 280 KM, 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 160 KM lub 210 KM oraz 2,9-litrową widlastą „szóstkę” z dwoma turbosprężarkami, której moc wynosi 520 KM. Za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej napęd może być przenoszony na tylne koła (słabsza wersja z silnikiem Diesla i Quadrifoglio) lub na cztery koła (wersje napędzane 280-konnym silnikiem benzynowym).

  • CENA

Ceny Alfy Romeo Giulii startują od 232 400 zł i kończą się na 477 800 zł za Giulię Quadrifoglio. 274 800 zł kosztuje Giulia napędzana wysokoprężną jednostką napędową o mocy 160 KM.

Alfa Romeo Giulia – polecane silniki

2.0 TURBO, moc 280 KM
2.9 BI TURBO
, moc 520 KM

Alfa Romeo Giulia – galeria zdjęć

FOT. ALFA ROMEO

Alfa Romeo Giulia – inne artykuły

Samochody, które warto kupić w 2025 r. Niedługo może ich już nie być

Samochody, które warto kupić w 2025 r. Niedługo może ich już nie być

Alfa Romeo Giulia GTAm – 540-konny, dwuosobowy sedan do zadań specjalnych

Alfa Romeo Giulia GTAm – 540-konny, dwuosobowy sedan do zadań specjalnych

Brak artykułów

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zobacz na inne strony