
- sporo miejsca z przodu
- dobra pozycja do jazdy
- zawieszenie o sportowym charakterze
- gwarancja na 5 lat
- mało miejsca z tyłu na nogi i nad głową
- przeciętna pojemność bagażnika
- słabe multimedia
Intuicyjna
Nieergonomiczna
- sporo miejsca z przodu
- dobra pozycja do jazdy
- zawieszenie o sportowym charakterze
- gwarancja na 5 lat
- mało miejsca z tyłu na nogi i nad głową
- przeciętna pojemność bagażnika
- słabe multimedia
Intuicyjna
Nieergonomiczna
Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne i aż 5 lat gwarancji
Stara, ale jara! Mimo prawie 9 lat na karku i po 2 kuracjach odmładzających wciąż prezentuje się świetnie i tak samo jeździ. Każdą przejażdżką sprawia, że na twarzy kierowcy pojawia się uśmiech. W wersji Quadrifoglio z silnikiem o mocy 520 KM – jedyna w swoim rodzaju. Alfa Romeo Giulia dzieli płytę podłogową z jeszcze bardziej szlachetnie urodzonymi modelami Maserati, czemu zawdzięcza seryjny napęd na tylne koła. Takich Giulii Alfa Romeo w Polsce już nie oferuje. Wszystkie trzy wersje silnikowe (2.2 JTDM o mocy 210 KM, 2.0 GME Turbo o mocy 280 KM i 2.9 GME BiTurbo o mocy 520 KM) standardowo są wyposażone w napęd na cztery koła. Mimo przeciętnego rozstawu osi dla samochodów klasy średniej, wynoszącego nieco ponad 2,8 m, w Giulii pasażerowie z tyłu mają najmniej miejsca na nogi. Jakość wykonania – prawie jak w Audi, wrażenia z jazdy – prawie jak w BMW, gwarancja – dokładnie jak w Hyundaiu, czyli 5-letnia, tzn. najdłuższa. Co ciekawe, obsługa – bardziej ergonomiczna niż w Volkswagenie.

FACE LIFTING: 2022

BENZYNA
DIESEL



Alfa Romeo Giulia – W DETALACH
- KABINA
Pod względem stylistyki kabina Giulii oparła się upływającymi czasowi tak samo dobrze, jak jej nadwozie. Nie jest to najbardziej przestronne wnętrze wśród modeli klasy średniej, ale z przodu nie można narzekać na brak miejsca w żadnym kierunku. Bardzo szeroki i wysoki tunel środkowy sprawia, że kierowca i pasażer podróżują w osobnych strefach, co nie każdemu musi przypaść do gustu, ale nam bardzo się podoba.
- FUNKCJONALNOŚĆ
Czas umierać! Model włoskiej marki, a nie niemieckiej odznacza się jedną z najlepszych ergonomii obsługi, które przetrwały do czasów sterowania funkcjami w samochodzie za pomocą dotykowych „przycisków” i „suwaków”. Właśnie dlatego jednej z najlepszych, bo tych ostatnich nie ma w Giulii w ogóle. Są za to tradycyjne przyciski i aż 7 klasycznych pokręteł. Największe, na tunelu środkowym, służy do poruszania się po systemie multimedialnym, który dzięki temu obsługuje się znacznie wygodniej niż dotykowo, chociaż i taka możliwość istnieje. Oparcie kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40, co ułatwia przewożenie większych przedmiotów w bagażniku, który ma pojemność 480 l.
- KOMFORT
Sportowo zestrojone zawieszenie i 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/45 mają swoje prawa. Zdecydowanie więcej w Giulii sportu niż komfortu. Z dobrym tłumieniem łagodnych nierówności nie ma problemu, ale np. przez zapadnięte studzienki Giulia przejeżdża mało elegancko. Na szczęście, nadwozie jest bardzo stabilne i nawet duże nierówności szybko „znikają” w zawieszeniu. Fotele są wygodne i mają długie siedzisko, które zapewnia dobre podparcie ud.
- MULTIMEDIA
System multimedialny nigdy nie były mocną stroną Giulii i tak jest do dzisiaj, mimo dwóch faceliftingów. Teraz jest dużo lepszy niż początkowo, ale do najlepszych wśród aut klasy średniej wciąż trochę mu brakuje. Ekran dotykowy ma przekątną 8,8 cali i jest umieszczony wysoko, na jednej wysokości z zestawem wskaźników. System jest seryjnie wyposażony w nawigację i kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Z przodu znajdują się port USB C i ładowarka bezprzewodowa, z tyłu – po jednym porcie USB A i USB C.
- JAKOŚĆ
Pod względem jakości materiałów i dopracowania detali Giulii nie można nic zarzucić. Gorzej jest z jakością montażu, ale tu wszystko zależy od egzemplarza. Tak czy inaczej, Alfa Romeo musi być pewna ogólnej jakości Giulii, jeśli na samochód udziela 5-letniej gwarancji. W tej klasie aut równie długą może pochwalić się jedynie Hyundai Ioniq 5.
- UKŁAD JEZDNY
Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowe z tyłu zapewnia precyzyjne prowadzenie kół. Siła elektrycznego wspomagania układu kierowniczego zależy od wybranego trybu jazdy – Dynamic, Natural lub Advanced efficiency, w skrócie DNA. W pierwszym trybie jest zdecydowanie mniejsza niż w pozostałych i zapewnia najlepsze wyczucie układu kierowniczego.
- WRAŻENIA Z JAZDY
Od pierwszych metrów i obrotów kierownicą Alfa Romeo Giulia daje się poznać jako samochód, którego trudno nie polubić za to, jak skutecznie angażuje kierowcę podczas jazdy. Oczywiście, można nią – po prostu – jechać, jak każdym innym autem. Ale można też cieszyć się każdym metrem i zakrętem, korzystając z potężnych „łopat” za kierownicą do zmiany biegów czy zmieniać je za pomocą dźwigni (w jedynym słusznym kierunku, czyli redukując bieg ruchem dźwigni do przodu). Jakością jazdy Giulia z nawiązką rekompensuje wszelkie inne niedociągnięcia.
- SYSTEMY ASYSTUJĄCE
Seryjne wyposażenie Alfy Romeo Giulii obejmuje systemy – automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej, ostrzegający o przekroczeniu pasu ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, informujący o zmęczeniu kierowcy oraz aktywny tempomat. Do standardu należą również czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania.
- UKŁAD NAPĘDOWY
Gama silników obejmuje trzy jednostki napędowe – dwulitrową, turbodoładowaną benzynową o mocy 280 KM, 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 160 KM lub 210 KM oraz 2,9-litrową widlastą „szóstkę” z dwoma turbosprężarkami, której moc wynosi 520 KM. Za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej napęd może być przenoszony na tylne koła (słabsza wersja z silnikiem Diesla i Quadrifoglio) lub na cztery koła (wersje napędzane 280-konnym silnikiem benzynowym).
- CENA
Ceny Alfy Romeo Giulii startują od 232 400 zł i kończą się na 477 800 zł za Giulię Quadrifoglio. 274 800 zł kosztuje Giulia napędzana wysokoprężną jednostką napędową o mocy 160 KM.
Alfa Romeo Giulia – polecane silniki
2.0 TURBO, moc 280 KM
2.9 BI TURBO, moc 520 KM