7. miejsce

Volvo S60

MODELE: S60, V60, V60 Cross Country

L
  • przestronne wnętrze
  • komfortowe fotele
  • dobre multimedia
  • świetny jako V60 Cross Country
K
  • mały bagażnik w sedanie
  • w S60 tylko 2 silniki do wyboru
  • jedynie 2 lata gwarancji
komfortowy
Praktyczne

Intuicyjna

DNA
układ jezdny
nadwozie i wnętrze
obsługa
sportowy
Dizajnerskie

Nieergonomiczna

L
  • przestronne wnętrze
  • komfortowe fotele
  • dobre multimedia
  • świetny jako V60 Cross Country
K
  • mały bagażnik w sedanie
  • w S60 tylko 2 silniki do wyboru
  • jedynie 2 lata gwarancji
DNA
Układ jezdny
Komfortowy
Sportowy
Nadwozie i wnętrze
Praktyczne
Dizajnerskie
Obsługa

Intuicyjna

Nieergonomiczna

Świetny jako V60 Cross Country, przeciętny jako S60

Ma już swoje lata, ale broni się klasyczną elegancją. Volvo S60 na tle konkurentów wyróżnia się przede wszystkim komfortem podróżowania i minimalistycznym wnętrzem w skandynawskim stylu, w którym uwagę zwraca pionowy ekran multimediów. W 2018 roku uznawano go za ekstrawagancki, dzisiaj w wielu nowych modelach takie rozwiązanie jest standardem. Średniej klasy Volvo jest oferowane jako klasyczne – sedan i kombi, powoli zaliczające się do ginących gatunków. Kombi jest dostępne w wersji Cross Country, którą śmiało można uznać za jednego z pierwszych przedstawicieli dzisiejszych crossoverów. O popularności odmiany kombi najlepiej świadczy fakt, że do V60 Volvo oferuje najwięcej silników do wyboru – 2 benzynowe, wysokoprężny i 2 hybrydy plug-in. Najmocniejszą odmianą V60 jest właśnie hybrydowa typu plug-in o mocy 455 KM, w której dwulitrowa 310-konna jednostka napędowa, napędzająca przednie koła ma do pary silnik elektryczny o mocy 145 KM, który napędza tylne koła.

PREMIERA: 2018
FACE LIFTING: 2022

BENZYNA
HYBRYDA PLUG-IN

250 – 455 KM
ikona symbolizująca pieniądze
247 900 – 349 900 zł
Grafitowe Volvo S60 jedzie drogą, w tle morze, widok przodu i prawego boku samochodu, zdjęcie w formacie 16 na 9

Volvo S60 – W DETALACH

  • KABINA

Niby nie wyróżnia się niczym szczególnym, a jednak już od pierwszej chwili na pokładzie Volvo S60 można poczuć się inaczej niż w modelach konkurencyjnych. Jednocześnie ascetyczny i elegancki design dotarł także do wnętrza „S60”. Wysokiej klasy, naturalne materiały są wszędzie tam, gdzie kierowca czy pasażerowie mogą chcieć czegoś dotknąć. Miejsca na wszystkie drobiazgi jest pod dostatkiem.

  • FUNKCJONALNOŚĆ

Jest parę elementów, do umiejscowienia których trzeba się przyzwyczaić, jak np. obrotowa „stacyjka” na tunelu środkowym. Przy niej znajduje się nietypowe „pokrętło” w kształcie walca, które służy do wyboru… Drive Mode, czyli trybu jazdy. Obsługa tych oraz innych funkcji jest jednak prosta. Szkoda jedynie, że panel do obsługi klimatyzacji ukryto w ekranie multimediów i nawet temperaturę reguluje się dotykowo.

  • KOMFORT

Zawieszenie Volvo S60 zapewnia jeden z lepszych kompromisów między komfortem a sportem. W 250-konnej wersji tego ostatniego jest zdecydowanie mniej, ale właśnie komfortem podróżowania średniej klasy samochód szwedzkiej marki wyróżnia się na tle rywali. Za dobrym komfortem tłumienia nierówności nadążają wygodne fotele, które zapewniają solidne podparcie dla ud i na boki. Zawieszenie 455-konnej odmiany jest zdecydowanie sztywniejsze, a stabilność nadwozia – większa.

  • MULTIMEDIA

W zakresie systemu multimedialnego Volvo od lat kroczy własną drogą. Nie dlatego, że 9-calowy ekran dotykowy w S60 ma orientację pionową, ale dlatego, że – zamiast wyważać otwarte drzwi i tworzyć software na własną rękę – Volvo połączyło siły z Google. Dlatego też multimedia w S60 wyglądają znajomo, bo niemal każdy ma z nimi do czynienia w smartfonie. System multimedialny Volvo zapewnia dostęp do Google Assistant, Google Maps oraz sklepu Google Play. W dolnej części wyświetlacza znajduje się bezpośredni dostęp do często używanych funkcji.

  • JAKOŚĆ

Volvo stawia na nią od dawna i dotyczy to nie tylko jakości wykonania, ale również materiałów we wnętrzu. Miękkie tworzywa, naturalne – skóra i drewno, prawdziwe a nie udawane aluminium itd. W kabinie Volvo S60 i modeli pochodnych miło płynie czas. Także podczas długich podróży.

  • UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowe z tyłu potrafi zagwarantować komfort podróżowania na wysokim poziomie. Pod warunkiem, że nawierzchnia nie jest zbyt dziurawa. W zestawie z 18-calowymi kołami, które należą do wyposażenia seryjnego, zawieszenie S60 nie przepada za jazdą po dziurach. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje z przyjemnym oporem i daje dobre poczucie tego, co dzieje się na styku opon i drogi.

  • WRAŻENIA Z JAZDY

We wszystkich odmianach nadwoziowych – S60, V60, V60 Cross Country – średniej klasy Volvo to długodystansowcy. Dopiero podróż na dłuższej trasie pozwala w pełni doświadczyć zalet w postaci bardzo wygodnych foteli, intuicyjnej obsługi i niskiego poziomu hałasu. Na krętych drogach Volvo S60 również okazuje się zaskakująco przyjemne w prowadzeniu – zaczyna się od bardzo dobrej pozycji za kierownicą, a kończy na precyzyjnym prowadzeniu i stabilnym zachowaniu nadwozia.

  • SYSTEMY ASYSTUJĄCE

Oprócz obowiązkowego zestawu systemów asystujących dla samochodów klasy średniej w Volvo S60 uwagę zwraca system komunikacji pomiędzy autami, który może ostrzegać innych kierowców o np. śliskiej nawierzchni. Na podstawie wielu informacji, jak zachowanie auta podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, S60 może pomóc przewidzieć śliską nawierzchnię i ostrzec kierowcę. Informacja ta może być udostępnione także innym samochodom, połączonym z systemem za pośrednictwem bazy danych przechowywanej w chmurze. Z kolei system informowania o znakach drogowych ostrzega nie tylko o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania, ale również informuje kierowcę wyświetleniem znaku zakazu wjazdu, że wjechał pod prąd w ulicę jednokierunkową.

  • UKŁAD NAPĘDOWY

W S60 do wyboru są dwie wersje układu napędowego – tzw. łagodna hybryda o mocy 250 KM oraz hybryda typu plug-in o mocy 455 KM, obydwie z dwulitrowym silnikiem benzynowym w roli głównej. Do V60 Volvo oferuje tzw. łagodną hybrydę o mocy 163 KM (z silnikiem benzynowym) lub 197 KM (z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym) oraz hybrydę typu plug-in o mocy 350 KM lub 455 KM. W V60 Cross Country można wybierać między dwoma tzw. łagodnymi hybrydami – o mocy 250 KM (z silnikiem benzynowym) lub 197 KM (z silnikiem wysokoprężnym).

  • CENA

Najtańsze Volvo S60 kosztuje 247 900 zł (250 KM), najdroższe 349 900 zł (455 KM). Ceny V60 startują od 176 900 zł (163 KM). Za V60 Cross Country trzeba zapłacić minimum 243 900 zł (250 KM).

Volvo S60 – polecane silniki

B5 Mild Hybrid, moc 250 KM (R4, benzynowy, 2.0 turbo) – S60
B4 Mild Hybrid,
moc 197 KM (R4, turbodiesel, 2.0) – V60 i V60 Cross Country

Volvo S60 – galeria zdjęć

FOT. VOLVO

Volvo S60 – inne artykuły

Brak artykułów
Brak artykułów

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zobacz na inne strony