4. miejsce

BMW X3

MODELE: X3, X4

L
  • Przestronna kabina
  • Świetny system multimedialny
  • Dynamiczne silniki
  • Świetne właściwości jezdne
K
  • Niezbyt bogate wyposażenie podstawowe
  • Mało ekonomiczny silnik benzynowy 2.0
  • Wysokie ceny niektórych dodatków
komfortowy
Praktyczne

Intuicyjna

DNA
układ jezdny
nadwozie i wnętrze
obsługa
sportowy
Dizajnerskie

Nieergonomiczna

L
  • Przestronna kabina
  • Świetny system multimedialny
  • Dynamiczne silniki
  • Świetne właściwości jezdne
K
  • Niezbyt bogate wyposażenie podstawowe
  • Mało ekonomiczny silnik benzynowy 2.0
  • Wysokie ceny niektórych dodatków
DNA
Układ jezdny
Komfortowy
Sportowy
Nadwozie i wnętrze
Praktyczne
Dizajnerskie
Obsługa

Intuicyjna

Nieergonomiczna

Jest Serią 3 wśród SUV-ów i jednym z najważniejszych modeli BMW

Od chwili debiutu X-trójki pierwszej generacji w 2003 r., SUV stał się praktycznie tak samo ważnym modelem dla BMW jakim jest Seria 3. Model aktualnej, czwartej już generacji, jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika i ma szerszy rozstaw kół, co sprawia, że „mocniej stoi” na drodze. Nadwozie zachowuje proporcje typowe dla limuzyn i kombi BMW, z długą pokrywą silnika, krótkim przednim zwisem i kabiną przesuniętą do tyłu. Linia bocznych szyb charakterystycznie unosi się w tylnej części, a nietypowym detalem jest wykończenie grilla pionowymi i skośnymi elementami. Z kolei pakiet M Sport nadaje nadwoziu ostrzejszy, bardziej agresywny wygląd. Natomiast jako samochód, X3 oferuje jedną z najlepszych w klasie kombinacji właściwości jezdnych, komfortu, dynamiki i ekonomii, a do tego ma jeden z najlepiej dopracowanych systemów multimedialnych. SUV jest oferowany z silnikami cztero- i sześciocylindrowymi oraz wyłącznie z napędem na cztery koła, chociaż w ofercie nie ma już – i nie będzie – flagowej wersji X3 M. Wciąż jest sprzedawana odmiana z napędem elektrycznym iX3, która jednak w sezonie 2025/2026 zostanie zastąpiona przez model o nowej konstrukcji. Popularną odmianą X-trójki jest bardziej dynamicznie stylizowane X4.

PREMIERA: 2024
FACE LIFTING: –

BENZYNA
DIESEL
HYBRYDA PLUG-IN
ELEKTRYCZNY

197 – 398 KM
ikona symbolizująca pieniądze
250 000 – 365 000 zł
Grafitowe bmw x3 jedzie drogą lekko pod górę, w tle rozmazana zieleń łąk. Widać przód i lewy bok samochodu.

BMW X3 – W DETALACH

  • KABINA

Styl deski rozdzielczej jest wręcz skrajnie minimalistyczny. Wyloty nawiewu są wkomponowane w taki sposób, że stały się praktycznie niewidoczne, na konsoli praktycznie nie ma też tradycyjnych przełączników. Główną rolę gra szeroki, lekko zakrzywiony panel z dwoma dużymi wyświetlaczami – 12,3-calowym jako tablica przyrządów i 14,9-calowym przeznaczonym dla systemu infotainment. Bardzo silny akcent stanowią natomiast podświetlane listwy na desce rozdzielczej, tunelu środkowym i drzwiach. Wersje standardowe mają dwuramienną, a la sześciokątną kierownicę, która wyjątkowo dobrze pasuje do stylu kabiny, natomiast w egzemplarzach z pakietem M Sport kierownica jest klasyczna – trójramienna i spłaszczona w dolnej części. Dostęp do kabiny jest świetny, a pozycja kierowcy okazuje się znakomita i zapewnia świetną widoczność we wszystkich kierunkach.

  • FUNKCJONALNOŚĆ

Obsługa praktycznie wszystkich funkcji odbywa się poprzez ekran centralny, co nie jest tak funkcjonalne jak były tradycyjne przełączniki na konsoli poprzedniego modelu (który pod tym względem był chyba najlepszy na rynku). We wszystkich drzwiach są spore kieszenie, a schowki w desce rozdzielczej po stronie pasażera oraz pod podłokietnikiem między fotelami okazują się bardzo pojemne. Bagażnik ma pojemność 570 l (po złożeniu oparcia kanapy 1700 l) – trzyma porządny standard wśród modeli premium tej klasy. Tak jak to jest w wypadku wielu hybryd plug-in przestrzeń bagażowa modelu 30e xDrive jest znacząco mniejsza – w tym wypadku aż o 110 litrów.

  • KOMFORT

BMW X3 prezentuje wysoki poziom zarówno pod względem komfortu resorowania, jak i wyciszenia kabiny – wyczuwalnie lepszy pod tym względem jest tylko Mercedes GLC. Kabina SUV-a jest bardzo przestronna, a do tego X3 ma znakomite fotele i wygodne tylne siedzenia, W wyposażeniu standardowym każdej wersji jest też automatyczna klimatyzacja.

  • MULTIMEDIA

Multimedia wykorzystują najnowszy system operacyjny BMW z rozbudowanymi funkcjami online i mówiąc wprost są jednymi z absolutnie najlepszych na rynku. Posiadają bezprzewodowe łącza Apple CarPlay i Android Auto, nawigację z danymi „na żywo”, można je połączyć z aplikacją na smartfona, mają funkcję obsługi głosowej i oferują pokładowy hotspot wi-fi. System działa szybko, a struktura menu zapewnia szybkie przełączanie się między poszczególnymi funkcjami. Obsługę podczas jazdy bardzo ułatwia dobrze znany z modeli BMW wielofunkcyjny kontroler na tunelu środkowym. Jako opcja jest oferowany system nagłośnienia premium marki Harman Kardon.

  • JAKOŚĆ

Zarówno tworzywa, jak i wykonanie są bardzo dobre. Co równie ważne – nawet w podstawowych wersjach, pozbawionych wielu ozdobników, kabina X3 wygląda jakościowo, a do tego elementy i tworzywa wykończeniowe sprawiają wrażenie odpornych na zużycie.

  • UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie BMW X3 ma kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu, a dodatkowo jest oferowane zawieszenie M z minimalnie sztywniejszymi sprężynami, natomiast wyraźnie sztywniej zestrojonymi amortyzatorami oraz stabilizatorami. Poprawia to precyzję prowadzenia i zmniejsza przechyły nadwozia w zakrętach, jednak najlepszym rozwiązaniem jest wyposażenie SUV-a BMW w amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia, tym bardziej że kosztują stosunkowo niewygórowane 5400 zł. Opcjonalnie jest też oferowany układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu – przy małej prędkości do uzyskania dużego skrętu kół wystarczy stosunkowo nieduży skręt kierownicy, co ułatwia manewrowanie. Bardzo szeroki jest wybór obręczy kół – od 18-calowych w wersji podstawowej do 22-calowych w X3 M50. Wreszcie, do X3 można też zamówić wzmocniony układ hamulcowy (3500 zł).

  • WRAŻENIA Z JAZDY

Charakterystyka prowadzenia X3 bardzo przypomina jazdę modelem Serii 3, tyle że z podniesioną pozycją kierowcy. Auto jest świetnie wyważone i bardzo stabilne, a układ kierowniczy odznacza się wysoką precyzją. W efekcie SUV jest zwinny i kiedy trzeba bardzo szybko zmienia kierunek jazdy – zachowuje się jak znacznie niższe i lżejsze auto, a jednocześnie zapewnia dość wysoki komfort resorowania.

  • SYSTEMY ASYSTUJĄCE

W wyposażeniu fabrycznym są system ostrzegania przed kolizją czołową z funkcją awaryjnego hamowania, funkcję rozpoznawania znaków drogowych, ostrzeżenie o zjeździe z pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, a także układ monitorowania martwego pola. Wszystkie X3 mają też standardowo montowany pakiet układów ułatwiających parkowanie, w tym tzw. asystenta, który potrafi samoczynnie wykonać manewr parkowania zarówno równoległy, jak i prostopadły. Z kolei pakiet rozszerzony systemów wspomagających kosztuje nieco ponad 12 zł i dodatkowo zawiera asystenta utrzymania pasa ruchu oraz aktywny tempomat m.in. z funkcją stop&go i funkcją dostosowania prędkości do obowiązujących w danym obszarze ograniczeń.

  • UKŁAD NAPĘDOWY

W ofercie są trzy wersje z 2-litrowymi silnikami czterocylindrowymi – benzynowa (208 KM), hybryda plug-in (299 KM, z silnikiem benzynowym) i wysokoprężna (197 KM). Flagową odmianą jest X3 M50, z rzędową, sześciocylindrową jednostką benzynową rozwijającą moc 398 KM. Wszystkie silniki mają 48-woltowy układ łagodnej hybrydy (poza hybrydą plug-in, naturalnie), współpracują z 8-biegowym automatem, wszystkie X-trójki mają też układ przeniesienia napędu na cztery koła. W sezonie 2025 w ofercie pojawi się też sześciocylindrowy turbodiesel o pojemności 3,0 l. Ze względu na to, że modele X3 i X4 są w okresie przejściowym – ten pierwszy to model nowej generacji, drugi zaś jest oferowany od blisko siedmiu lat – zestawy ich silników mocno się od siebie różnią. Zostanie to ujednolicone wraz z wprowadzeniem do sprzedaży nowej X4.

  • CENA

Najtańsze X3 z benzynowym silnikiem 2.0 kosztuje 250 tys. zł, natomiast cena najlepszego, jakim jest wersja z dwulitrowym turbodieslem, startuje od 260 tys. zł. Przy czym trzeba doliczyć około 40 tys. zł na przydatne dodatki.

BMW X3 – polecane silniki

X3 20d, moc 197 KM
X3 M50 moc 398 KM

BMW X3 – galeria zdjęć

FOT. BMW

BMW X3 – inne artykuły

Najlepsze używane kompaktowe SUV-y do 40 tys. złotych. Wybór jest ogromny

Najlepsze używane kompaktowe SUV-y do 40 tys. złotych. Wybór jest ogromny

Oto nowe BMW iX3. Testowe prototypy opuszczają fabrykę

Oto nowe BMW iX3. Testowe prototypy opuszczają fabrykę

Brak artykułów

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zobacz na inne strony