Samochody luksusowe
Wszystkie auta tego segmentu są flagowymi modelami poszczególnych marek. Łączy je to, że oferują najwyższą jakość, najwyższy komfort, najnowsze rozwiązania, wyjątkowy poziom dopracowania oraz osiągi na odpowiednio wysokim poziomie. A także to, że z jazdą każdym z tych modeli wiąże się poczucie jazdy samochodem po prostu wyjątkowym.
ROLLS-ROYCE PHANTOM
Można odnieść wrażenie, że w liniach nadwozia tego modelu jest zawarta cała historia Rolls-Royce’a. Pod długą maską pracuje silnik V12, a Phantom oferuje poziom komfortu, będący poza zasięgiem jakiegokolwiek innego samochodu (więcej)…

ROLLS-ROYCE PHANTOM
MERCEDES KLASY S
Na pokładzie ma najnowsze rozwiązania w dziedzinie multimediów, funkcji cyfrowych oraz systemów wspomagających, jednak gwoździem programu są w Klasie S układ jezdny i napędowy – to na nich wciąż opiera się charakter tego samochodu (więcej)…

MERCEDES KLASY S
PORSCHE PANAMERA
Tak jak w sportowych modelach Porsche kierowca dłońmi i plecami dokładnie czuje co dzieje się z autem – pod tym względem Panamera jest wśród aut luksusowych absolutnie unikatowa. A jednocześnie na co dzień jest wygodną limuzyną (więcej)…

PORSCHE PANAMERA
MERCEDES EQS
Najważniejsza cecha – nie sprawia wrażenia jakby jego konstruktorzy w którymś miejscu poszli na kompromis ze względu na elektryczny napęd. Jest wygodny, przestronny, ma świetne osiągi i duży zasięg (więcej)…

MERCEDES EQS
BENTLEY FLYING SPUR
Nie tak ostentacyjny, jak numer 1 w ranking samochodów luksusowych, ale wciąż bardziej rzucający się w oczy niż modele popularniejszych marek premium. Skonstruowany na nowej płycie podłogowej może oferować (więcej)…

BENTLEY FLYING SPUR
BMW SERII 7
Stylizacja flagowej limuzyny BMW jest z rodzaju tych, które dyplomatycznie określa się jako „kontrowersyjna” albo „odważna”, a którą na żywo albo się akceptuje albo nie. Osłona chłodnicy ma wręcz gigantyczne rozmiary (więcej)…

BMW SERII 7
ROLLS-ROYCE GHOST
Konstrukcyjnie spokrewniony z większym Phantomem i SUV-em Cullinan. Jeśli chodzi o design, garściami czerpie z tego pierwszego. Pod maską ma „V12” o pojemności prawie 7 litrów, aksamitnym brzmieniu i mocy 600 KM (więcej)…

ROLLS-ROYCE GHOST
AUDI A8
Dopracowane, na co dzień nieprzyzwoicie komfortowe, od święta potrafi zmienić się w samochód o sportowych – osiągach i sposobie prowadzenia. Do napędu służą wyłącznie widlaste jednostki napędowe o 6 lub 8 cylindrach (więcej)…

AUDI A8
BENTLEY CONTINENTAL
Z uwagi na oferowane wersje nadwoziowe – coupé i kabriolet – bardziej plasuje się w gronie samochodów sportowych niż luksusowych, ale świetnie łączy obydwa światy. Zasługa w tym nie tylko silników o mocy 550 KM i 659 KM (więcej)…

8/10
BENTLEY CONTINENTAL
ROLLS-ROYCE SPECTRE
Robi wszystko to co powinien robić Rolls-Royce i to w sposób dokładnie taki, w jaki powinien to robić – tyle tylko że bez silnika spalinowego. A pod względem charakteru idealnie pasuje do świata Rolls-Royce’a (więcej)…

8/10
ROLLS-ROYCE SPECTRE
Samochody luksusowe (klasa F)
Auta tego segmentu to jedne z najbardziej ekskluzywnych, najbardziej bogato wyposażonych oraz najdroższych samochodów na rynku. Nie podlegają ścisłej definicji jeśli chodzi o długość nadwozia, która jest dość zróżnicowana w zależności od typu samochodu. Większość modeli mierzy przynajmniej 5,2 m, chociaż np. Bentley Continental GT i Porsche Panamera są wyraźnie krótsze. W odróżnieniu od pozostałych klas nie ma też górnej granicy długości nadwozia.
Klasa obejmuje kilkanaście modeli, głównie sedanów, między którymi są też coupe (Bentley Continental GT i Rolls-Royce Spectre) oraz liftbacki (Porsche Panamera, Mercedes EQS i Mercedes-AMG GT 4-drzwiowy). Niektóre limuzyny są oferowane ze standardowym oraz przedłużonym rozstawem osi, dla zwiększenia ilości miejsca w tylnej części kabiny. Auta luksusowe tradycyjnie wyróżniają się pod kilkoma podstawowymi względami, które są wymierne – jak poziom komfortu, jakość wykonania, osiągi oraz rozwiązania techniczne – a także jednym, który jest bardziej emocjonalny niż techniczny – chodzi o poczucie wyjątkowości, jakie wiąże się z jazdą modelem tej klasy.
Do napędu służą przede wszystkim silniki sześcio- i ośmiocylindrowe, współcześnie coraz częściej pracujące w ramach hybrydowych zespołów napędowych typu plug-in. Rolls-Royce, Mercedes-Maybach i Bentley wciąż mają w ofercie również jednostki V12 (w wypadku tego ostatniego jest ona oznaczana jako W12), które są jednymi z ostatnich silników tego typu na rynku. W modelach tej klasy zwykle są wprowadzane do seryjnej produkcji najnowsze rozwiązania praktycznie z każdej dziedziny – bezpieczeństwa, multimediów, systemów asystujących, oświetlenia, elektroniki itp.
W ocenie modeli tej klasy najważniejsze są te elementy, które w największym stopniu czynią je właśnie autami luksusowymi, czyli komfort, jakość, osiągi, wyposażenie oraz poczucie wyjątkowości. Cena nie gra żadnej roli.
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2024 r. Zasady tworzenia rankingów znajdziesz tutaj.