EKONOMICZNY, KOMFORTOWY I CYFROWY – RENAULT MASTER TO SAMOCHÓD DOSTAWCZY NOWEJ GENERACJI

Master to flagowy model w gamie lekkich aut dostawczych Renault. W najnowszej wersji jest samochodem użytkowym nowej generacji, który wprowadza rozwiązania poprawiające ekonomię i komfort, a także elementy wyposażenia oraz systemy asystujące, wykorzystujące zaawansowane technologie.

Master oferuje ponad milion opcji zabudowy, od tradycyjnych, praktycznych samochodów dostawczych aż do najbardziej specjalistycznych zastosowań. Jego ładowność wynosi ponad 1,6 tony, a dodatkowo auto daje możliwość holowania przyczepy o masie 2500 kg.

Najnowszy Master to samochód, który jest idealnie przygotowany do najbardziej intensywnej pracy. To jest jeden z głównych powodów, dla których samochody dostawcze Renault są od sześciu lat numerem 1 w Polsce.

Mężczyzna siedzący za kierownicą Renault Mastera, zdjęcie zrobione od strony drzwi kierowcy
Niebieski Renault Master stoi tyłem i widać pakunki przez otwarte drzwi bagażnika
Model najnowszej generacji wprowadza nową stylizację kabiny, z konsolą środkową zwróconą w stronę kierowcy. W standardowym wyposażeniu jest system multimedialny openR link z dotykowym ekranem o przekątnej 10 cali, bezprzewodowymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, ładowarką indukcyjną, portami USB-C i ponad 50 aplikacjami. Auto można również wyposażyć we wbudowane usługi Google takie jak np. nawigacja.
Deska rozdzielcza z ekranem multimedialnym w Renault Masterze
Master jest znany z wysokiego poziomu komfortu, a atmosfera przedziału pasażerskiego nowego modelu wyznacza standard wśród pojazdów dostawczych – w kabinie Renault jest jak w samochodzie osobowym. Na pokładzie są też praktyczne schowki o łącznej pojemności 135 l, w tym specjalny schowek na laptopa, natomiast oparcie środkowego siedzenia po złożeniu zamienia się w stół do pracy.
Ekran multimedialny w Renault Masterze
Zbliżenie na otwarty schowek na desce rozdzielczej w Renault Masterze
Zbliżenie na drążek przekładni automatycznej skrzyni biegów w Renault Masterze
Ekran multimedialny w Renault Masterze
Zbliżenie na otwarty schowek na desce rozdzielczej w Renault Masterze
Zbliżenie na drążek przekładni automatycznej skrzyni biegów w Renault Masterze
Najnowszy model wprowadza duże zmiany techniczne. Nadwozie zostało zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym i w charakteryzuje się aż o 20 procent niższym współczynnikiem oporu powietrza, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa do 7,5 l/100 km oraz obniżenia zużycia energii w modelach z napędem elektrycznym.

W ofercie Renault Mastera jest wysokoprężny silnik Blue dCi w wersjach o mocy 105. 130, 150 i 170 KM, współpracujący albo z przekładnią mechaniczną albo z nową przekładnią automatyczną o dziewięciu przełożeniach (EAG9). Obydwie skrzynie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa średnio aż o 1,5 l/100 km, a co za tym idzie również do niższej emisji dwutlenku węgla (o 39 g/km). W efekcie zasięg auta może wynieść ponad 1000 km.

Niebieski Renault Master stoi przy stacji ładowania, widać prawy bok samochodu.
Nowa kabina Mastera, zaawansowane multimedia oraz systemy asystujące poprawiają jakość jazdy oraz pracy, natomiast lepsze właściwości aerodynamiczne nadwozia pozwalają znacząco obniżyć zużycie paliwa

Master jest też dostępny w wersji E-Tech z napędem elektrycznym. Do wyboru są dwa zestawy akumulatorów – mniejszy, o pojemności wynoszącej 40 kWh, jest przeznaczony głównie do jazdy miejskiej, natomiast większy, o pojemności 87 kWh, pozwala uzyskać zasięg do 460 km. Ładowanie od poziomu rezerwy do 100 procent z typowego wallboxa o mocy 22 kW zajmuje niecałe 4 godziny, z kolei ładowanie prądem stałym z mocą 130 kW umożliwia w 30 minut zwiększyć zasięg o blisko 230 km.
Mężczyzna z telefonem, na którym wyświetlona jest aplikacja do ładowania Renault Mastera, w tle auto
Wersja dostawcza Mastera jest uznawana za wzór pod względem funkcjonalności. Tylne drzwi po otwarciu pod kątem 270 stopni praktycznie usuwają się z drogi, co w ogromnym stopniu ułatwia załadunek, a świetny dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewnia nisko umieszczony i ergonomicznie zaprojektowany próg. Renault ma też najszersze przesuwane boczne drzwi w tym segmencie pojazdów (1312 mm), które umożliwiają wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej z boku. Są na tyle szerokie, że pozwalają na załadunek europalety.
Niebieski Renault Master stoi przy przy betonowej ścianie, widać przód i prawy bok samochodu.
Podobnie jak pozostałe modele dostawcze Renault – Kangoo i Trafic – Master wyróżnia się bardzo dużymi możliwościami personalizacji zarówno jeśli chodzi o konfigurację fabryczną, jak i zabudowę wykonywaną przy wsparciu certyfikowanych partnerów Renault Pro+. Jest dostępny z 40 różnymi wersjami nadwozia, dostosowanymi do najbardziej rozmaitych potrzeb. Oferta obejmuje między innymi furgony (także z kabiną brygadową), kontenery, skrzynie otwarte i wywrotki dla branży budowlanej, pojazdy interwencyjne, wersje z podnośnikiem koszowym, mobilne warsztaty oraz sklepy, a także podwozia i platformy z kabiną pod zabudowę. Możliwości zastosowań Mastera są praktycznie nieograniczone. Samochody dostawcze Renault to bowiem samochody, które dostosują się do Twoich potrzeb.
Share This