

OPEL FRONTERA – PRAKTYCZNY I OSZCZĘDNY SUV ZE ŚWIETNYMI MULTIMEDIAMI I ZA PRZYSTĘPNĄ CENĘ
Opel Frontera debiutuje w wielkim stylu jako nowoczesny SUV, oferując zelektryfikowane układy napędowe, świetnej klasy multimedia oraz praktyczne rozwiązania w przystępnej cenie. Nowy model z przodu wyróżnia czarny panel zwany Visor, który łączy się z reflektorami w oryginalny pas zajmujący całą szerokość nadwozia.
Sylwetka Frontery ma atrakcyjne proporcje uniwersalnego SUV-a, z długim przodem i długą linią dachu, którą dodatkowo przedłuża tylny spojler. Charakterystyczny, szeroki słupek C przesuwa wizualny ciężar nadwozia nad tylną oś i w połączeniu z kontrastowym kolorem dachu wyróżnia Opla na tle innych modeli. Bardzo oryginalnym elementem są tylne światła, podzielone wstawkami w kolorze nadwozia, natomiast duży rozstaw osi oraz poszerzone błotniki dodają sylwetce Frontery dynamiki. Styliści Opla wykończyli nadwozia SUV-a nie używając elementów chromowanych, co wygląda nowocześnie i przyczynia się do ochrony środowiska.



Nowoczesny styl jest kontynuowany we wnętrzu nowej Frontery. Kabina SUV-a jest bardzo przestronna, zarówno z przodu jak i z tyłu, natomiast szeroko otwierające się drzwi zapewniają świetny dostęp. Deska rozdzielcza jest utrzymana w czystym, minimalistycznym stylu, a biegnące przez całą jej szerokość panele dekoracyjne dodatkowo zwiększają poczucie przestronności. Centralnym elementem jest cyfrowy kokpit zwany Pure Panel, składający się z dwóch 10-calowych ekranów – wyświetlacza wskaźników oraz dotykowego ekranu systemu multimedialnego. Całości dopełnia kierownica w nowoczesnym stylu, ze spłaszczeniami w górnej i dolnej części.
Kabina Frontery jest też pełna praktycznych rozwiązań, takich jak stacja dokująca do smartfona (w wersji podstawowej jest ona w wyposażeniu auta zamiast centralnego ekranu) oraz bezprzewodowa ładowarka. Urządzenia, które zwykle nie mieszczą się w kabinie, takie jak tablety, można bezpiecznie przewozić na tunelu środkowym dzięki elastycznym paskom. W oparciach foteli znajdują się praktyczne kieszenie na smartfony, natomiast inne schowki, takie jak np. kieszenie w drzwiach, pozwalają przechowywać butelki z napojami oraz inne rzeczy przydatne na co dzień. Przesuwaniu się tych przedmiotów zapobiega gumowa wykładzina.



Wyjątkowy poziom komfortu zapewniają fotele zwane Intelli-Seats. Ich ergonomiczna konstrukcja wpisuje się w długoletnią troskę marki Opel o zdrowe plecy kierowców i zapewnia właściwe rozłożenie oraz podparcie masy ciała. Ma to szczególne znaczenie podczas długiej jazdy, która w znacznie mniejszym stopniu wpływa na poziom zmęczenia kierowcy. Fotele Intelli-Seats są w standardowym wyposażeniu wersji GS oraz są oferowane jako opcja do wersji Edition. Z kolei tapicerka siedzeń jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla zaangażowanie Opla w kwestie związane z ekologią.
Multimedia mają nowoczesną, czystą grafikę, która ułatwia poruszanie się po bogatych funkcjach systemu, a także przywodzi na myśl najwyższej klasy urządzenia mobilne. System zapewnia łączność a aplikacjami telefonu za pośrednictwem bezprzewodowych interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Do dyspozycji podróżujących są też dwa porty USB-C z przodu i dwa z tyłu, a w wersji siedmiomiejscowej również dodatkowy port dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń.
Nowa Frontera jest też standardowo wyposażona w systemy asystujące, dzięki którym jazda jest bezpieczniejsza zarówno w mieście jak i na autostradzie: od asystenta utrzymania pasa ruchu i funkcji aktywnego hamowania awaryjnego, przez układy ostrzegania przed kolizją i wyświetlania znaków ograniczenia prędkości, aż po monitorowanie poziomu uwagi kierowcy. W wersji GS jest dodatkowo funkcja wykrywania pojazdów będących w martwym polu.

Jako unikatowa opcja w SUV-ie tej klasy, Frontera jest dostępna również w wersji siedmioosobowej. W siedzenia trzeciego rzędu mogą być wyposażone egzemplarze z napędem Hybrid w wyposażeniu GS, a dopłata wynosi jedynie 3200 zł. Dzięki nim Frontera staje się idealnym pojazdem do przewozu rodziny lub przyjaciół.
Co więcej, nowy model Opla ma cechy praktyczne typowe raczej dla samochodów wyższej klasy. Bagażnik ma pojemność 460 l, pod jego płaską podłogą znajduje się przydatny schowek, natomiast wszechstronność zapewnia oparcie kanapy dzielone i składane w proporcji 60:40. Po złożeniu oparcia przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1600 l, pozwala też przewieźć bagaże o długości nawet 1,95 m. A w razie potrzeby Frontera bez trudu pomieści bagaże w dużym boksie dachowym, co więcej oferuje nawet możliwość montażu na dachu… namiotu, dzięki dopuszczalnemu obciążeniu do 240 kg w czasie postoju.




Nowa Frontera jest oferowana w wersji w pełni elektrycznej oraz jako 48-woltowa hybryda z automatyczną przekładnią w standardzie. Ten prosty wybór pomiędzy dwoma nowoczesnymi rodzajami napędu sprawia, że SUV Opla potrafi zaspokoić potrzeby szerokiego grona klientów.
Frontera Electric ma silnik o mocy 83 kW (113 KM) oraz zestaw akumulatorów o użytecznej pojemności 44 kWh. Zgodnie z procedurą WLTP zasięg auta wynosi do 305 km. W wersji „Long Range” SUV będzie w stanie pokonać nawet do 400 km bez postoju na ładowanie (zgodnie ze wstępnymi danymi według WLTP). Za pomocą aplikacji Opel e-Routes kierowca zawsze może sprawdzić gdzie znajdują się ładowarki, a po zatrzymaniu wystarczy zaledwie 30 minut, by naładować akumulatory Frontery z poziomu 20 do 80 procent. Można też zdecydować na szybkie podładowanie baterii – wtedy wystarczy 10 minut na zwiększenie zasięgu o 100 km.
Natomiast na co dzień najlepiej jest ładować auto korzystając z domowego wallboxa. Po podłączeniu nawet późnym wieczorem, rano Frontera będzie naładowana i gotowa do jazdy. Postęp ładowania można kontrolować zdalnie za pomocą aplikacji MyOpel.
W wersji Electric nowy SUV daje też kierowcy wybór pomiędzy dwoma trybami jazdy. W trybie normalnym można cieszyć się pełnymi osiągami, a w razie potrzeby zwiększenia zasięgu auta wystarczy załączyć tryb komfortowy, w którym nacisk jest położony na hamowanie regeneracyjne i maksymalnie wysoki odzysk energii.

Z kolei Frontera Hybrid korzysta z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra i mocy 74 kW (100 KM), opracowanego specjalnie do napędu hybrydowego, m.in. poprzez zastosowanie trwałego łańcucha rozrządu. Jednostka pracuje w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 15,6 kW (21 KM) oraz sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, dając w efekcie końcowym łączną moc systemową 110 KM. Przy niskich prędkościach, czy to podczas ruszania z miejsca, jazdy w korku, czy też w trakcie manewrowania na parkingu, silnik elektryczny zapewnia płynną, cichą i bezemisyjną jazdę. Z kolei na autostradzie, jadąc ze stałą prędkością auto korzysta z zaoszczędzonej energii elektrycznej, co pozwala oszczędzać paliwo oraz zmniejszyć hałas. W efekcie, zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla SUV-a są znacznie niższe niż byłyby w modelu z tradycyjnym napędem. Frontera Hybrid jest dostępna także w mocniejszej odmianie, z silnikiem benzynowym 1.2 turbo o mocy 100 kW (136 KM) oraz łącznej mocy systemowej zespołu napędowego 145 KM.

Nowy model jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia, zwanych Frontera Edition i Frontera GS. Krótko można je opisać tak: odmiana Edition to wszystko czego potrzebujesz, natomiast wersja GS to wszystko czego potrzebujesz i jeszcze więcej.
Frontera Edition jest bardziej oszczędna w formie i bezpretensjonalna, ma 16-calowe stalowe obręcze kół, a kontrastujący (opcjonalny) Pakiet White z białym dachem, białymi felgami i czarnymi relingami dachowymi nadaje jej bardzo oryginalnego wyglądu. Wyposażenie standardowe obejmuje 10-calowy wyświetlacz dla kierowcy, stację dokującą do smartfona oraz reflektory Intelli-LED z funkcją asystenta świateł drogowych.
Odmiana GS jest zaś wyposażona w 17-calowe obręcze z lekkiego stopu oraz czarny dach, ma też stylizowane logo marki. W kabinie są kokpit Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami i systemem multimedialnym z nawigacją, automatyczna klimatyzacja, auto ma również system wspomagania parkowania, kamerę cofania, reflektory LED oraz tylne światła również wykonane w technologii LED. Do wyboru jest sześć kolorów nadwozia, a dach może być polakierowany w kolorze nadwozia lub w kolorze kontrastowym – czarnym (standard dla wersji GS) lub białym (opcja w Pakiecie White dla wersji Edition).
Bardzo atrakcyjny jest też cennik nowego SUV-a – ceny Frontery Hybrid zaczynają się od 102 900 zł, a Frontera Electric kosztuje od 125 900 zł. Korzystając z programu NaszEauto oraz ubezpieczenia za 1% nową Fronterę Electric można mieć już za 299 zł netto miesięcznie. Odwiedź salon Opla i poznaj nowa Fronterę.