

NOWY, ŚWIEŻY, ENTUZJASTYCZNY – FIAT GRANDE PANDA JEST PEŁEN WŁOSKIEGO STYLU
Okazja stworzenia ikony nie zdarza się często. Taką okazję mieli styliści Fiata w latach 80., projektując Pandę, która zyskała kultowy status – i taką okazję Fiat ma również dziś, wprowadzając na rynek pełen wyjątkowego stylu model Grande Panda.
Grande Panda jest nowa, świeża, entuzjastyczna – jest włoska. Nadwozie składa się z prostych linii i ostrych kształtów, a auto jest natychmiast rozpoznawalne jako Fiat. Mocne nadkola oraz osłony podwozia podkreślają jednocześnie uniwersalność oraz komfort. Grande Panda to samochód stworzony do tego by się wyróżniać.


Świetnym przykładem wyjątkowego stylu są prostokątne reflektory, które składają się z dużych, kwadratowych pikseli, odwołując się do estetyki retro. Asymetryczne przednie logo Fiata nawiązuje do historii, a jednym z najbardziej oryginalnych detali jest nazwa Panda wytłoczona po bokach auta. A zamykając pokrywę bagażnika nie da się powstrzymać uśmiechu na widok napisu Ciao! po jej wewnętrznej stronie.
A przecież nie chodzi tylko o wygląd. Najnowszy model łączy kompaktowe wymiary nadwozia z przestronnym wnętrzem. Wysokiej klasy fotele i zapewnią komfort nawet podczas długich podróży, a ilość miejsca na wysokości ramion jest jedną z największych w klasie. Wśród udogodnień są między innymi bezprzewodowa ładowarka dla smartfona i 13-litrowy, zamykany schowek, a bagażnik ma pojemność aż 412 l (w wersji elektrycznej – 361 l).

Grande Panda jest wyposażona we wszystkie cyfrowe funkcje, jakie współczesny samochód powinien mieć. System multimedialny ma 10,25-calowy ekran dotykowy i oferuje bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Ów ekran razem z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników są połączone w szeroki panel, którego wydłużony, owalny kształt nawiązuje do słynnego toru testowego na dachu fabryki Lingotto w Turynie. Na jego prawym łuku – tym od strony pasażera – projektanci Fiata umieścili miniaturę Pandy.

Kluczową rolę we wnętrzu grają materiały wykończeniowe i ich kolorystyka. Żółte akcenty podkreślają kształty niektórych elementów i ożywiają całość. Natomiast w wersji La Prima deska rozdzielcza pokryta jest materiałem z włókna bambusowego.

Fiat Grande Panda oferuje nowoczesny napęd hybrydowy o łącznej mocy 110 KM, składający się z silnika benzynowego 1.2, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, silnika elektrycznego o mocy 21 kW oraz dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów. Rozruch samochodu często odbywa się w trybie czysto elektrycznym, a podczas płynnej jazdy z prędkością poniżej 30 km/h Grande Panda potrafi poruszać się bezemisyjnie. Natomiast podczas przyspieszania na niskich obrotach silnik elektryczny poprawia dynamikę, zapewniając świetne osiągi.



Cena hybrydowej Grande Pandy wynosi w podstawowej wersji Pop 79 900 zł, a w standardowym wyposażeniu są kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, manualna klimatyzacja, cyfrowe wskaźniki z 10-calowym ekranem oraz automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Wyższa odmiana wyposażenia nosi nazwę Icon, topowa zaś to La Prima. Na liście dodatków są automatyczna klimatyzacja, reflektory i tylne światła w technologii LED, a także 16- lub 17-calowe aluminiowe obręcze kół.
Tak samo jak w wypadku wnętrza, dużą rolę odgrywa kolorystyka nadwozia. Grande Panda jest dostępna w siedmiu kolorach: Żółtym Limone, Brązowym Luna, Lazurowym Acqua, Niebieskim Lago, Czerwonym Passione, Czarnym Cinema oraz Białym Gelato. Barwy te odzwierciedlają styl życia Włochów i charakter marki Fiat. A w każdym z tych kolorów Grande Panda będzie znakomicie wyglądała na ulicy dowolnego miasta.

Grande Panda jest dostępna również z napędem elektrycznym, który zapewnia zasięg do 320 km (w cyklu mieszanym WLTP). Jest wyposażona w silnik o mocy 113 KM, charakteryzujący się niskim zużyciem energii i szybkimi reakcjami na ruchy pedału przyspieszenia. Akumulator o pojemności 44 kWh można naładować prądem stałym w zaledwie 27 minut, z kolei czas ładowania prądem przemiennym – czyli np. z domowego wallboxa – to 4 godziny i 20 minut.
Elektryczna Grande Panda jest pierwszym samochodem na rynku, wyposażonym w zintegrowany, chowany, spiralny kabel do ładowania prądem przemiennym – dzięki temu rozwiązaniu podłączenie auta do ładowarki zajmuje najwyżej kilka sekund. Zalety tej wersji szczególnie docenią klienci, którzy chcą się stać częścią transformacji elektrycznej nie ponosząc przy tym dużych kosztów. Cena elektrycznej Grande Pandy to 110 tys. zł, co naturalnie kwalifikuje ją do uzyskania dopłat w ramach programu NaszEauto.