

FIAT GRANDE PANDA – KOMPAKTOWE WYMIARY, PRZESTRONNE WNĘTRZE, WŁOSKI STYL I NAPĘD NOWEJ GENERACJI
Grande Panda zwiastuje powrót Fiata do segmentu B, w którym samochody włoskiej marki zawsze zdobywały ogromną popularność. Zaprojektowana w Centro Stile, Grande Panda nawiązuje do kultowej Pandy z lat 80., jest jednak modelem większym i oferuje rozwiązania oraz wyposażenie znane z aut wyższych klas. Z zewnątrz Grande Pandę wyróżniają charakterystyczna sylwetka nadwozia oraz przód ze światłami określanymi jako PXL LED, z układem pikselowych elementów zarówno w samych reflektorach, jak i na całej szerokości grilla. W ofercie są dwie wersje napędu – elektryczny i hybrydowy – a wyposażenie obejmuje nowoczesne multimedia oraz zestaw systemów asystujących.


Pod względem wymiarów nadwozia, które mierzy 3,99 m na długość, 1,76 m na szerokość i 1,57 m na wysokość, Grande Panda przypomina małego crossovera, jednocześnie mając wnętrze o przestronności typowej dla aut kompaktowych. Dzięki temu nowy model Fiata świetnie sprawdzi się w każdej roli. Wnętrze zostało świetnie rozplanowane, z nowoczesną deską rozdzielczą, której głównym elementem jest owalny panel zawierający dwa duże ekrany – 10-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników oraz obsługiwany dotykowo 10,25-calowy ekran multimediów.

Ilość miejsca oraz wygodne fotele sprawiają, że kierowca i pasażerowie Grande Pandy czują się jak w samochodzie o klasę większym. Szerokość kabiny na wysokości ramion jest jedną z największych wśród modeli tej wielkości, co przyczynia się do poprawienia komfortu jazdy, szczególnie podczas dłuższych podróży. Korzystanie z auta poprawiają udogodnienia takie jak 13-litrowy schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach czy bezprzewodowa ładowarka dla smartfona. Bardzo praktyczny jest też pojemny, 412-litrowy bagażnik.




Fiat Grande Panda oferuje nowoczesne rodzaje napędu – hybrydowy i elektryczny. Napęd hybrydowy o łącznej mocy 110 KM składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l, rozwijającego moc 100 KM, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, silnika elektrycznego o mocy 21 kW oraz dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów. Silnik elektryczny poprawia dynamikę jazdy podczas ruszania z miejsca oraz przyspieszania na niskich obrotach, zapewniając świetne osiągi. Rozruch samochodu często odbywa się w trybie czysto elektrycznym, a podczas płynnej jazdy z prędkością poniżej 30 km/h Grande Panda potrafi poruszać się bezemisyjnie, co dodatkowo oszczędza paliwo.

Z kolei wersja elektryczna jest napędzana jednostką o mocy 113 KM, która charakteryzuje się bardzo szybkimi reakcjami na ruchy pedału przyspieszenia. Akumulator o pojemności 44 kWh zapewnia zasięg 320 km (w cyklu mieszanym WLTP), co czyni Grande Pandę autem idealnym do codziennej jazdy oraz weekendowych wycieczek. Do 50 km/h auto przyspiesza w 4,2 s, co z kolei zapewnia znakomitą dynamikę w jeździe miejskiej. Czas ładowania akumulatora prądem przemiennym o mocy do 7 kW to 4 godziny i 20 minut, stałym o mocy 100 kW zaś – zaledwie 27 minut (od 20-80%).
Zalety tej wersji szczególnie docenią klienci, którzy chcą się stać częścią transformacji elektrycznej nie ponosząc przy tym dużych kosztów. Grande Panda jest też pierwszym samochodem na rynku, wyposażonym w zintegrowany, chowany kabel do ładowania prądem przemiennym – dzięki temu rozwiązaniu podłączenie auta do ładowarki zajmuje najwyżej kilka sekund.


Styl Grande Pandy w wyjątkowy sposób łączy nowoczesność z nawiązaniami do historii marki. Jednymi z najbardziej oryginalnych elementów są wytłoczony na drzwiach napis Panda oraz nadruk na tylnym słupku wykonany w technologii soczewkowej, który przechodzi od napisu Fiat do symbolizujących markę czterech linii. Z kolei w tylnych światłach został powtórzony motyw dużych pikseli układających się w literę X.
We wnętrzu elementy deski rozdzielczej, osłona tunelu środkowego oraz wyloty nawiewu są ozdobione żółtymi akcentami, co nadaje wnętrzu wyjątkowego stylu. Natomiast prawdziwą designerską perełką jest miniatura Pandy tuż obok ekranu multimediów, „jadącej” przez zakręt owalnego panelu deski rozdzielczej.

Hybrydowa Grande Panda jest dostępna w trzech poziomach wyposażenia – Pop, Icon i topowej La Prima. Już w podstawowej wersji, której cena wynosi 79 900 zł, nowy model Fiata ma kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, manualną klimatyzację, cyfrowe wskaźniki z 10-calowym ekranem oraz automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W wyższych wersjach w wyposażeniu pojawiają się automatyczna klimatyzacja, reflektory i tylne światła w technologii LED, zaawansowane funkcje łączności, dodatkowe osłony podwozia, a także 16- lub 17-calowe aluminiowe felgi. W wersji La Prima elementy deski rozdzielczej są wykończone włóknem bambusowym, wysokiej jakości materiałem, który podkreśla zaangażowanie Fiata w ekologię. Grande Panda jest dostępna w siedmiu kolorach nadwozia: Żółtym Limone, Brązowym Luna, Lazurowym Acqua, Niebieskim Lago, Czerwonym Passione, Czarnym Cinema oraz Białym Gelato. Barwy te odzwierciedlają kolorowy styl życia Włochów i charakter marki Fiat.

Elektryczna Grande Panda jest oferowana w dwóch wersjach – topowej La Prima oraz jako seria specjalna (RED). Ta druga, podobnie jak wiele innych produktów marek premium, powstała we współpracy z organizacją (RED), która od prawie 20 lat walczy z wirusem AIDS oraz niesprawiedliwościami sprzyjającym rozwojom pandemii. Cena auta to 110 tys. zł, co naturalnie kwalifikuje Grande Pandę do uzyskania dopłat w ramach programu NaszEauto.